Fitness zawiercie

Fitness kluczem do zdrowia

Podwaliny pod rozwój fitnessu położył amerykański medyk dr Kenneth Cooper. Stwórca programów kondycyjnych dla astronautów opracował unikatowy zestaw ćwiczeń aerobowych, aby organizm był zdolny brać zadowalające ilości tlenu i równocześnie mógł unikać okresów niedotlenienia. Miało to miejsce w latach siedemdziesiątych XX wieku. Treningi te są w związku z tym bezpieczne i wydajne. Współcześnie stały się nadzwyczaj topowe na całym świecie. Najlepiej sprawować je w większej grupie w rytmie ukochanej muzyki rozrywkowej. Fitness jest nadal na topie przede wszystkim dla zdrowia a także urody.Trening czyni mistrza ! Warto obrać sobie cel, niezależnie od tego czy będzie to polepszenie rehabilitacji po urazie, wzmocnienie kręgosłupa, zgubienie paru nadprogramowych kilogramów, sposób spędzenia wolnego czasu z przyjaciółmi czy poprawienie nastroju. Fitness konserwuje, wystarczy dodać właściwą dietę a w dodatku rozpisać plan treningów. Maksymalny wysiłek najlepiej urzeczywistniać minimum trzy razy w tygodniu przez przynajmniej 30 minut tak aby puls wzrósł do 130 uderzeń na minutę. Są to zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Lepiej począć od zrealizowania indywidualnego tygodniowego planu treningowego. Można trenować samemu czy w grupie w zależności od preferencji. Na każdej siłowni są instruktorzy, którzy poradzą najlepiej jak potrafią. Najważniejsze, by nie rezygnować z przyjętego celu. Na każdej siłowni są dostępne strefy kardio, funkcjonalna i siłowa. Trenować można również w wodzie albo w domowym zaciszu. W takim przypadku nie stoimy w korkach i nie tracimy czasu, aby dojechać na miejsce. Zamiast tego pół godziny dłużej można poświęcić treningowi przy ulubionej muzyce. Zajęcia grupowe z trenerem dają niezłą motywację, wtedy inni ustanawiają nam tempo. Osobisty trening umożliwi zdecydować na których partiach mięśni potrzebujemy się bardziej skupić. Czas postawić na kreatywność i po prostu trenować ! Starczy tylko 30 minut dziennie minimum trzy razy w tygodniu, żeby zrobić krok ku lepszej przyszłości. Medycyna od lat bada wpływ aktywności fizycznej na zdrowie a przy tym długowieczność. Należałoby także zbadać wiek metaboliczny, a więc faktyczną kondycję organizmu, wielokrotnie odbiegającą od wieku metrykalnego. Kluczową rolę grają telomery. Są to fragmenty chromosomów, które zabezpieczają je przed nadwyrężeniem w czasie kopiowania. Gdy komórka ulega replikacji, telomer ulega skróceniu. Siedzący tryb życia jest w związku z tym nadzwyczaj groźny dla zdrowia, sprzyja powstawaniu zawałów,udarów a także innych chorób. Zatem wysoki bądź umiarkowany poziom aktywności fizycznej chroni organizm przed mechanizmem nadmiernie szybkiego skracania telomerów. W efekcie obniża się wiek metaboliczny. Wobec tego fitness jest kluczem do zdrowia.


http://www.zargesmedical.pl/meble-medyczne,m,of,416